מתח בפוניבז': מי יהיה הבעל תוקע במקום רבי גרשון?

נתי קאליש No Comments on מתח בפוניבז': מי יהיה הבעל תוקע במקום רבי גרשון?

מאז הוקמה ישיבת פוניבז' מרן רבי גרשון אדלשטיין שימש בה כבעל תוקע. השנה עם התקרב הימים הנוראים בישיבה ממתינים בדריכות להחלטתו של נשיא הישיבה מי יהיה המחליף של רבי גרשון. וגם: אלו החידושים בישיבה בזמן אלול

13:46
28.04.24
מערכת האתר No Comments on משיח, עכשיו! הרב שניאור אשכנזי והרב דב הלפרין בסעודת משיח • צפו

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

במשך עשרות שנים שימש מרן רבי גרשון אדלשטיין זצוק"ל כ'בעל תוקע' בישיבת פוניבז' בימים הנוראים. רבים היו מגיעים בימי ראש השנה במיוחד לישיבה על מנת לזכות לשמוע את התקיעות מרבי גרשון.

בי' סיוון רבי גרשון הסתלק לבית עולמו לאחר שעבר את גיל 100 בצלילות הדעת ומתוך הרבצת תורה לאלפים ורבבות. וכעת בישיבת פוניבז' מחכים במתח להחלטתו של נשיא הישיבה רבי אליעזר כהנמן מי יחליף את רבי גרשון ויהיה הבעל תוקע בישיבה.

למעשה מעולם לא היה בעל תוקע אחר בישיבת פוניבז חוץ מרבי גרשון. מאז הוקמה הישיבה הוא שימש בתפקיד. ה"מקריא" הראשון של רבי גרשון בישיבה היה הרב מפוניבז', אחריו החליף אותו המשגיח רבי חצקל, אח"כ היה רבי דוד פוברסקי, אח"כ הרב שך, ולאחר מכן יבלחט"א רבי בערל פוברסקי ששימש מקריא של רבי גרשון עד השנה האחרונה.

זהות הבעל תוקע החדש מעניינת גם ביחס למקריא, כשהשאלה הגדולה היא האם רבי בערל פוברסקי ימשיך להיות ה"מקריא" כפי שהיה עד היום.

video
play-sharp-fill

רבי גרשון זצ"ל בתקיעת שופר באלול אשתקד

גורם המעורה בפרטים עמו שוחחנו אומר כי בפונוביז' רבי אליעזר כהנמן מחליט, וזה מה שיקרה. "לא בטוח שהוא עצמו יודע עדיין מי יהיה הבעל תוקע, מה שהקב"ה ישים בפיו קדוש" הוא אומר לנו.

הוא מוסיף ומספר שיש רבים שחושבים שבנו של רבי גרשון רבי ישראל אדלשטיין ראש ישיבת בית מדרש עליון שהוא בעל תוקע יחליף אותו. מנגד הוא אומר כי ייתכן שדווקא בנו של רבי גרשון לא יהיה המחליף כדי שלא ייראה כאילו ה"בעל תוקע" בפונוביז' זה ירושה.

בעניין אחר, בישיבת פונוביז' שברו השנה שיא של 366 בחורים חדשים בשיעור א', כאשר הם מחולקים ל 3 שיעורים של 122 כל אחד. מכיוון שנתרבו ספסלי בית המדרש, הרחיבו את היכל הגרח"ש מתחת 'אוהל קדושים' והכפילו את גודלו.

בעקבות המחסור במיטות ובמקומות לינה הכשירה הישיבה מספר דירות בקרית הישיבה בעבור התלמידים ביניהם את דירתו המיתולוגית של ראש הישיבה רבי חיים שלמה ליבוביץ זצ"ל שמחוברת בגשר לגבעת הישיבה שתהפוך גם היא לאכסנייה לבני הישיבה.

רבי גרשון זצ"ל היה מוסר שיעור לבחורי שיעור א' וכיום מוסרים במקומו את השיעור חתנו רבי דוד לוי והגאון רבי יעקב אפשטיין שליט"א.

כמו כן, לראשונה אחרי שנתיים, הגרב"ד פוברסקי מסר השבוע שיעור כללי בישיבה. בשנתיים האחרונות הוא לא מסר שיעורים מפאת חולשתו. בשיעור כללי בישיבה, השתתפו 1900 אברכים ובחורים באירוע היסטורי וגדול ובלתי נשכח שלא זכור מאז קום הישיבה.



0 תגובות